اسفناج | تناسب اندام و قدرت عضلانی؟! | رژیم غذایی

ماه نشان
سپتامبر 21, 2019 0 Comment

اسفناج،تناسب اندام و قدرت عضلانی؟!

اسفناج چیجوری می تونه تناسب اندام و قدرت عضلانی شما رو زیاد کنه؟!

میهن تاز:حق با ملوان زبل بود! انگار به لطف کارکرد داخلی سلولامون و سلولای گیاهان، خوردن اسفناج خام می تونه به افزایش آمادگی جسمی و ایجاد قدرت عضلانی کمک کنه.

تناسب اندام و قدرت عضلانی

چیجوری بدن از نیترات استفاده می کنه؟


تحقیقات مختلفی به بررسی این موضوع پرداخته ان که نیترات چیجوری به بدن کمک می کنه تا موثر تر بکنه، سریع تر عضله سازی کنه و سخت تر ورزش کنه.


یکی از این تحقیقات، که در دهه ۱۹۹۰ تکمیل شد، دریافت که بدن می تونه نیترات غذایی رو به ماده ای به نام NO تبدیل کنه

که در متابولیسم سلولی واسه ایجاد و به کار گیری انرژی به شکل ATP استفاده می کنه ( واسه توضیح بیشتر، آدنوزین تری فسفات).

در چند سال گذشته، محققان به بررسی این روند پرداخته ان و این که چیجوری نیترات مکمل ممکنه بتونه تاثیر ورزش رو بیشتر کنه و به بهتر شدن متابولیسم بدن در سطح سلولی کمک کنه.

مثلا، مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ نشون داد که به کار گیری نیترات رژیم غذایی به عنوان مکمل(به طور خاص در آب چغندر) باعث کاهش مصرف اکسیژن طی تمرین شدید شد.


این نشون داد که سلولا نیاز به به کار گیری ATP کمتر واسه انجام وظایف خود دارن، این موضوع هم اینکه نشون دهنده این بود که ماهیچه ها به سرعت خسته نشدن. به نوبه خود، این به این معنا بود که شرکت کنندگان تونستن به مدت طولانی تر ورزش کنن!

مطمئنا اگه تمرین طولانی تری داشته باشین، امتیازات بیشتری از تلاش فیزیکی دریافت می کنین، از جمله افزایش روند کاهش وزن، قدرت عضلانی بهتر شده و آمادگی قلبی عروقی بهتر . اما مراقب باشین زیادتر از اندازه تمرین نکنین!


اسفناج و دیگه سبزیجات برگ دار با نیترات بالا


مطالعه سال ۲۰۱۱ نشون داد فقط چغندر نیس که می تونه باعث افزایش نیترات بدن شما شه. اسفناج هم پر از نیتراته.

محققان فهمیدن شرکت کنندگانی که ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم اسفناج در روز، در طول دوره ای سه روزه مصرف کردن، هنگام تکمیل یه تمرین دوچرخه سواری، کارکرد عضلانی بهتری داشتن.

یعنی، گوش دادن به پیشنهاد ملوان زبل- در واقع، خوردن اسفناج، می تونه به شما کمک کنه عضلات بزرگتر و قوی تری به دست بیارین(هر چند شما بر خلاف ملوان زبل، در واقع باید ورزش کنین. خوردن اسفناج به تنهایی نمی تونه بازوهای شما رو برآمده کنه.)

با این وجود مهمه که در این جا چند نکته رو واسه احتیاط ذکر کنیم. اول این که هر چند اسفناج شامل نیترات بالاییه، خیلی از سبزیجات برگ دار ، سبزیجات کلمی و چغندر هم همین خاصیت رو دارن.

نکته دیگه اینه که درک کنیم شاید اختلاف زیادی بین نیترات آلی موجود در میوه ها و سبزیجات و نیترات غیر ارگانیک موجود در گوشتای فرآوری شده که با مریضی قلبی ربط داره، هست.

این تحقیقات به این معنا نیستن که شما باید شروع به خوردن گوشت کنین چون که شامل نیترات هستن و محققان هم پیشنهاد نمی کنن رژیم غذایی خود رو با قرصای نیترات تکمیل کنین.

.

منبع : mihantaz.com