اسرار گفته نشده درباره تخم مرغ | رژیم غذایی

ماه نشان
سپتامبر 21, 2019 0 Comment

بارها در مورد خاصیتای جور واجور و به درد بخور تخم مرغ صحبت کردیم می خوایم به ویژگیای خاص اون که کمتر کسی از اونا اطلاع دارین اشاره کنیم ممکنه بعضی از این نکات تا کنون به گوشتون نرسیده باشن پس بهتره تخم مرغ رو دست کم نگیرید و ارزش غذایی اونو حتما در نظر داشته باشین

تخم مرغ جزو مواد اصلی خیلی از غذاها هستش. چون تخم مرغ به خاطر کلسترول بالایی که داره در سرخط اخبار مربوط به کاهش وزن قرارگرفته س، به خاطر همین خیلی از آدما از بقیه مواد مغذی اون غافل هستن. حالا خوبیش اینه، تخم مرغ در سالای گذشته تا حدی معروفیت از دست رفته اش رو دوباره به دست آورده. دلیل اصلی اش بحث و جنگ درباره این موضوعه که کلسترول موجود در تخم مرغ به همون بدیه که در اول تصور می شد؟

تو یه برنامه پژوهشی مشترک بین دانشگاه هاروارد آمریکا امریکا و کالج پزشکی تانگجی چین مقرر شد در سال ۲۰۱۲ رابطه بین مصرف تخم مرغ و خطر دچار شدن به بیماریای قلبی عروقی آزمایش شه. در آخر آخرین مرحله تحقیق، مشخص شد مصرف روزانه یه تخم مرغ خطر دچار شدن به مریضی عروق کرونر قلب یا سکته مغزی رو افزایش نمی ده. هم اینکه، این عادت سالم کمک می کنه تا احتمال سکته هموراژیک تا ۲۵٪. کم بشه. حالا که این دلایل انکارناپذیر، افسانه مربوط به وجود کلسترول مضر در تخم مرغ رو رد کردن، باید توجه مون رو روی فایده هایی که واسه ما داره، متمرکز کنیم.

۱. بالا بردن سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بیش ترین سود رو از مصرف تخم مرغ می بره. ویتامین آ، ویتامین دی و فولات دیگه عاملان مهم در افزایش سطح ایمنی بدن هستن و سیستم بدن رو واسه مقاومت در برابر هر مریضی یا ویروسی، قوی می کنن.

۲. بهتر شدن وضعیت پوست

ویتامین آ همراه با بیوتین و سلنیوم، یه بسته مراقبتی کامل واسه پوست جفت و جور می کنن. این دفاع سه -جانبه به صورت هماهنگ عمل می کنه. ویتامین آ به بازسازی و بهبود شرایط فعلی پوست کمک می کنه. بیوتین از پایه تضمین می کنه پوست موادمغذی اش رو نگه می داره. سلنیوم به عنوان خط اول دفاعی به عنوان محافظ پوست در برابر آسیب اکسیداسیون عمل می کنه. اینم بگیم که بیوتین به حفظ مواد مغذی در مو هم کمک می کنه.

۳. سوخت وساز بیشتر و قوه بینایی بهتر

سطح بالای ویتامین ب۲ و بیوتین موجود در تخم مرغ کمک می کنه اندازه سوخت وساز بدن تو یه سطح بهینه بمونه. هم اینکه، ویتامین آ و ب۲ می تونه قوه بینایی رو بهتر کنه.

۴. تقویت تولید سلولای خونی

درباره سلولای خونی میشه گفت فولات به حفظ تولید خون در بدن کمک می کنه، در حالی که ویتامین ب۲ تولید سلولای خونی رو زیاد می کنه.

۵. تقویت ساختار استخوانی

تعداد غذاهایی که به تقویت ساختار استخوانی بدن کمک می کنن، خیلی زیاد نیستن. ولی، ویتامین دی و فسفر این مزیت خاص رو در تخم مرغ ایجاد کردن. هم اینکه، فسفر کارکرد غشاء سلولی رو بهتر می کنه.

۶. سالم نگه داشتن کبد

کولین یکی از مواد مغذیه که تازگیا وارد فهرست ویتامینا شده. در مقایسه با بقیه منابع غذایی، تخم مرغ یکی از بالاترین اندازه های کولین رو در هر وعده به بدن ما وارد می کنه. این ماده مغذی، از کارکرد درست کبد پشتیبانی می کنه.

۷. ظرفیت ذهنی بالاتر

گذشته از امتیازات جسمی، تخم مرغ می تونه نیروی ذهنی رو به طور زیادی بهتر کنه. ویتامین ب۲ محافظ معروف سیستم عصبیه در حالی که اسید پانتوتنیک می تونه ظرفیت ذهن رو زیاد کنه.

مصرف درست تخم مرغ یعنی یه تخم مرغ در روز (نه بیشتر) امتیازات زیادی واسه بدن داره که واسه کارکرد طبیعی بدن ما لازمه. هم اینکه به طور کامل روشنه که عناصر مثبت مصرف تخم مرغ، به تنها مشکل اون، یعنی داشتن کلسترول بالا، می چربد.

.

منبع : hidoctor.ir