اسرار و راز های جوان تر شدن | بیماری

ماه نشان
سپتامبر 21, 2019 0 Comment

: چیجوری جوانتر شیم

اسرار و رازای جوون تر شدن

دوستان همراه میهن تازعادات روزانه می تونه هم اینکه شدن یا کم شدن سن کمک کنه، عاداتی مثل مقدار ورزش و اندازه استرسی که به خود وارد می کنین. در این پست از سایت میهن تاز راهکارایی به شما آموزش می دیم که می تونین با کمک اونا جوانتر شید.با ما تا انتها همراه شید.

مقداری وزن کم کنین

اضافه وزن یکی از عوامل دچار شدن به دیابت، سرطان و بیماریای قلبی است، و ممکنه ۱۲ سال از عمرتون رو بگیره. اما خیلی لاغر بودن هم میتونه باعث پوکی استخون و ضعف سیستم ایمنی بدن شه. پس تصمیم بگیرین به وزنی سالم برسین تا این مشکلات رو نداشته باشین و احساسی بهتر رو تجربه کنین.

استرس خود رو کم کنین

استرس طولانی باعث میشه احساس پیری کنیم و سنمون بالا بره. تو یه تحقیق محققان استرالیایی به این نتیجه رسیدن تنش به وجود اومده به وسیله کار به DNA آسیب میرسونه، سرعت کاهش تلومرها بالا میرود_ تلومرها از کروموزوما محافظ میکنن و باعث بالا رفتن امید به زندگی می شن.

پرفسور توماس پرلس استاد دانشگاه پزشکی بوستون میگه: البته غیر ممکنه که به طور کامل بی استرس زندگی کرد. چیزی که مهمه چگونگی مدیریت اون هستش. با نیایش، تمرین یوگا، مدیتیشن، دوش گرفتن و هر چیزی که به آرامشتان کمک میکنه استرس خود رو مدیریت کنین.

آموختن رو ترک نکنین

تحصیلات بیشتر طول عمر رو بالا می بره، با در نظر گرفتن تحقیقاتی که انجام شده به چندین دلیل تحصیلات بیشتر میتونه باعث شه زندگی سلامتری داشته باشین. تحصیلات بهتر کاری بهتر و درآمدی خوب به همراه امکانات و بیمه رو بهمراه داره که باعث میشه فرد احساس آرامش بیشتری داشته باشه.

رابطه

تحقیقات بسیار زیادی ارزش داشتن دوست رو ثابت کرده البته نه فقط در شبکه های اجتماعی. براساس تحقیقی که در دانشگاه آکسفورد انجام شد مشخص شد ازدواج کردن خطر مرگ به دلیل مریضی قلبی رو پایین می آورد.

هم اینکه داشتن یه شریک در زندگی باعث میشه فرد بیشتر به فکر سلامتی خود و اون باشه. در مورد داشتن تعدادی دوست هم همینطوره: تحقیقات محققان استرالیایی نشون می ده کسائی که تعداد زیادی دوست دارن ۲۲ درصد بیشتر از کسائی که دوستان کمی دارن عمر میکنن. داشتن روابط صمیمی و مثبت واسه رفاه هر شخصی لازمه.

کمک کردن

طبق تحقیقی که در دانشگاه میشیگان انجام شد محققان به این نتیجه رسیدن داوطلب شدن با کم شدن خطر مرگ در ارتباطه. به طور ساده کمک کردن به بقیه به صورت داوطلبانه مانند کمک به افراد خونواده در انجام کاراشون، کم به دوستان و همسایه ها همه اینا باعث پایین اومدن فشار خون و استرس میشه.

ورزش کنین

چیجوری جوانتر شیم

تلاش کنین بیشتر ورزش کنین، در هفته دو روز ورزش هوازی و دو روز ورزش قدرتی میتونه ایده آل باشه. پزشکان کانادایی می گن که ورزش روند پیر شدن رو از جا در آورد میکنه. بدن رو از نظر فیزیکی فعال نگه داشتن درست مانند اینه که موتور ماشین رو همیشه تنظیم نگه دارین.

هیچ وقت ورزشکار نبودین؟ جای نگرانی نیس، اگه از همین الان هم شروع کنین خود رو در برابر خیلی از بیماریا ایمن کردین. پس تلاش کنین همیشه رو به جلو حرکت کنین و پیشرفت داشته باشین.

تجدید نظر درباره وعده های غذایی

برنامه غذایی پر از گوشتای فرآوری شده مانند هات داگ، سوسیس و کالباس با بالا رفتن خطر دچار شدن به بیماریای قلبی، دیابت و سرطان روده در ارتباطه. تا جایی که می تونین مقدار استفاده خود از این نوع غذاها رو کم کنین.

سیگار کشیدن رو ترک کنین

سیگار کشیدن تنها باعث سرطان ریه نمیشه، بلکه باعث بیماریای قلبی و ایجاد خطر سرطان واسه تموم اعضای بدن میشه. حتی اگه روزی فقط یه سیگار هم بکشین ممکنه ۱۵ سال از عمر خود رو تلف کنین. با اینکه با ترک سیگار نمیشه ریه ها رو به همون حالت قبلی خود بازگرداند اما خطر بیماریای به وجود اومده به وسیله سیگار رو خیلی کم میکنه.

از قهوه ی خود لذت ببرین

خبر خوب واسه کسائی که قهوه دوست دارن اینه که، محققان به این نتیجه رسیدن نوشیدن قهوه به صورت متعادل میتونه بدن رو در برابر دیابت، سیروز کبدی و سرطان کبد مراقبت کنه. براساس تحقیقی که در هاروارد انجام شد هم محققان به این نتیجه رسیدن که نوشیدن ۳ فنجون قهوه در روز میتونه خطر بیماریای قلبی رو کم کنه.

چیجوری جوانتر شیم

بهتر بخوابین

به عنوان مدرک هیچی بهتر از تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ به وسیله محققان انگلیسی انجام شد نمی تونه تاثیر خواب خوب بر جوون موندن رو نشون بده.

در این تحقیق دو گروه که یکی کمتر از ۶ ساعت و دیگری ۸ ساعت یا بیشتر در طول شب میخوابیدند با هم مقایسه شدن. بعد از یه هفته کسائی که خوب میخوابیدند کمتر خمیازه میکشیدند و ۷۱۱ ژن در اونا تغییر کرده بود، ژنهایی که روی سوخت و ساز، التهاب و ایمنی تاثیر داشتن و میتونن خطر دچار شدن به بیماریای قلبی و چاقی رو زیاد کنن.

کمی مدیترانه ای شید

تو یه تحقیق مشخص شد کسائی که بیشتر میوه و سبزیجات، ماهی و کربوهیدراتای پیچیده می خورن بدنی سالمتر از دیگر افراد دارن، اینجور کسائی ۴۰% شانس بیشتری دارن که از سن ۷۰ عبور کنن. پس تلاش کنین کمتر کربوهیدراتای ساده و قند استفاده کنین تا سلامت بدن رو حفظ کنین.

سوابق خود رو بدونین

در فامیل کسی رو دارین که بیشتر از ۹۰ سال عمر کرده باشه؟ اگه هست ممکنه به صورت ژنتیکی مورد رحمت قرار گرفته باشین!. اما این اتفاق به اون معنی نیس که ورزش رو رها کنین و ناسالم زندگی کنین.

قبل از رسیدن به سنین پیری سالم زندگی کردن از ژنتیک مهمتره. پس از اجداد خود تشکر کنین و ورزش و برنامه غذایی سالم رو به عنوان تضمین زندگی سالم همیشه به همراه خود داشته باشین.

.

منبع : mihantaz.com