اسرار موفقیت در انجام ورزش منظم | بیماری

ماه نشان
سپتامبر 21, 2019 0 Comment


یکی از مشکلات اساسی جامعه امروزی مخصوصا در شهرهای بزرگ، نبود جنب و جوش و کمبود فعالیت بدنیه. همه متخصصین فکر می کنن که گسترش افراطی و غیر اصولی چاقی، دیابت و بیماریای متابولیک، نتیجه روش زندگی نادرست مثل تغذیه ناسالم و هم کم تحرکیه. اما وقتی انجام ورزش منظم روزانه به افراد چاق پیشنهاد می شه، این کار رو غیرممکن می دونن. 


یه بررسی تقریبا گسترده نشون داده که دست کم یه چهارم از افراد موفق در فعالیت بدنی، دارای شغلای تموم وقت یا فرزندان کوچیک در خونه و یا هر دوی اونا هستن و پیاده روی عادی ترین شکل فعالیت بدنیه.

بررسی جدیدی که روی بیشتر از ۲۰۰۰۰ نفر انجام گرفته بود، رازهایی در مورد موفقیت واسه انجام فعالیت بدنی رو معلوم کرد و آدمایی که در این کار موفق بودن، دست کم سه روز در هفته، به مدت نیم ساعت ورزش و فعالیت بدنی داشتن.

یافته های بررسیا نشون داد که پیروی از یه برنامه منظم  فعالیت بدنی، لازمه صرف هزینه و زمان زیاد و خسته شدن نیس و می تونه واسه افزایش طول عمر بسیار به درد بخور واقع شه.

براساس تحقیقات انجام شده، بعضی اسرار درباره افراد موفق در مورد انجام ورزش منظم به توضیح زیر هستن:

* ورزش تون تنوع داشته باشه: ۵۸ درصد از افراد موفق، درزمان هفته سه نوع و یا تعداد بیشتری از فعالیتای بدنی جور واجور رو انجام می دادن.

* حتما نیاز نیس به ورزشگاه برید: ۳۰ درصد از افراد موفق، دست کم سه بار در هفته، از تسهیلات ورزشی در باشگاه یا منزل استفاده می کردن.

* از ورزش واسه درمان بیماریای روحی و جسمی استفاده کنین: بیشتر از نصف آدمایی که به طور منظم بیرون از منزل ورزش می کردن، از ورزش واسه بهبود روحیه خود و مقابله با افسردگی و یا مشکلات جسمی استفاده می کردن؛ مثلا واسه بهبود بیماریایی مانند: مشکلات قلبی، کمردرد، فشار خون بالا و دیابت از ورزش استفاده می کردن.

متخصصین بر این اعتقادند که ورزش و فعالیت بدنی واسه پیشگیری یا درمان خیلی از بیماریا به درد بخوره. اما اگه هدف تون کاهش وزن است، به ورزش بیشتری نیاز دارین، بدین معنا که دست کم به ۴ تا ۵ ساعت ورزش در هفته نیاز دارین.

* کافیه از ماشین خود یا وسایل نقلیه استفاده نکنین و پیاده راه برید : خیلی از افراد موفق اعلام کردن که واسه طی راه منزل تا محل کار یا واسه خرید روزانه، از پیاده روی یا دوچرخه سواری استفاده می کردن.

* یه فعالیت بدنی رو پیدا کنین که از انجام اون لذت ببرین: افراد موفق پیشنهاد می کنن که باید ورزش رو هر روز تو یه ساعت مشخص انجام داد و این فعالیت باید لذت بخش و قابل اجرا باشه.

* از وزنه ها و ورزشای کششی استفاده کنین: افراد موفق در مورد ورزش در حدود ده مرتبه بیشتر از آدمایی که فعالیت بدنی منظم نداشتن، از وزنه ها واسه تقویت عضلات خود استفاده می کردن. البته در به کار گیری وزنه ها و انجام ورزشای کششی نباید زیاده روی کرد.

هم اینکه از دیگر اقدامات به درد بخور واسه موفقیت تو یه برنامه فعالیت بدنی منظم عبارتند از:

پیدا کردن یه مکان مناسب واسه ورزش، برنامه ریزی از قبل و هم پیدا کردن فردی به عنوان دوست که همراه شما باشه.

محققین پیشنهاد می کنن که شروع ورزش و فعالیت بدنی باید آهسته باشه و بعد کم کم باید شدت و مدت اونو بالا برد. یافته های تحقیقات نشون میدن که وقتی آدما به فعالیت بدنی خو می گیرن، به طور طبیعی کم کمک به ورزشای طولانی تر و با شدت بیشتر مایل می شن و مدت و کیفیت فعالیت بدنی شون پیشرفت پیدا میکنه.

بخش تغذیه و سلامت تبیان


واسه شرکت در بحثای انجمن بهداشت و سلامت سایت، اینجا رو کلیک کنین.

*

منبع : tebyan.net

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا