سرویسهای خدمات ارتباطی تلفن همراه

در مقوله ارائه سرویسهای مراکز خدمات ارتباطی تلفن همراه که در جهت حفظ و نگه داری مشتریان و جذب و وفادار نگه داشتن انها بسیار اهمیت دارد می توانیم بخشهای انها را بشرح زیر ارائه دهیم

2-31-1- کیفیت سرویس خدمات ارتباطی در رضایت مشتریان

در مراکز فنی مانند مراکز نگهداری سوئیچ راه دور و شهری و… افزایش شاخص های کیفیت سرویس ،یکی از مهمترین ابزار ها در جهت تأمین رضایت مشتری می باشد. یکی از شاخص های افزایش درصد موفقیت مکالمات است یهنی با بکارگیری راهکارهای مناسب بتوانیم تعداد مکالماتی را که به پاسخ مشترک مخاطب می انجامد افزایش دهیم و از طرف دیگر مکالمات کاذب ، عدم دسترسی ، بوق اشغال و… را کاهش دهیم.افزایش خطوط دسترسی را می توان یکی از نمونه های تحقق افزایش درصد موفقیت مکالمات دانست. مثلأ در پادگانهای آموزسی افزایش خطوط دسترسی تا حد زیادی در رضایت سربازان و خانواده های آنها تاثیر می گذارد.با استفاده از سرویس های مخابراتی می تواند جزء عوامل تاثیر گذار در رضایت مشترکین باشد(معتمد، 1390،به نقل از سایت مخابرات ایران).

2-31-2- نقش روابط عمومی خدمات ارتباطی همراه در افزایش رضایت مشتری

نقش روابط عمومی به عنوان پل مستحکم ارتباطی بین مشتری و سازمان بسیار حیاتی می باشد. مشتری با 135 تماس گرفته مشکلات ، نظرات و پیشنهادهای خود را بیان می نماید و در این خصوص در خواست پاسخ می کند.این واحد با تجزیه و تحلیل نظرات و تعامل با دیگر واحدهای شرکت می تواند به بهترین وجه پاسخ مناسبی به مشتری ارائه دهد .نظر خواهی با استفاده از پاسخنامه نیز از جمله مواردی است که نتایج به دست آمده را می توان مورد بازبینی کارشناسی قرار داده و زمینه های رضایتمندی بیشتر را فراهم آورد.مثلا نظر خواهی در مورد تغییر ساعت کاری شرکت ،ویا اینکه پس از برگزاری دوره های آموزشی در خصوص کیفیت مطالب ارائه شده ،نحوه کاربردی بودن مطالب ،شیوه بیان استاد ،چگونگی امکانات سمعی و بصری و…تحقیق کرد و نتایج آن را جهت بالا بردن بهره وری منعکس نمود .نکته مهمی را که در پایان به آن اشاره می کنیم این است که اگر از دیدگاه سیستم به سوی هدف مشتری مداری نگاه کنیم کارکنان نیز جزء اولین مشتریان شرکت محسوب می گردند. بنابراین لازمه تحقق مشتری مداری در شرکت این است که از خود کارکنان شروع کنیم.آموزش جامع منابع انسانی و توجه به نیازهای آنها اولین و محکمترین گام جهت نیل به هدف نهایی می باشد و امیدواریم در این راه بتوانیم گامهای رشد تعاللی در سازمان را طی نموده و به بالاترین درجه برسم.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   مفهوم توسعه و توسعه بازار

(معتمد، 1390)

 

 

دسته‌ها: مقاله